Boas pessoal.
Li num forum inglês que como todos sabemos as Maf's dâo o prego de vez em quando...
mas vi tb que um bacano descobriu que mts vezes a maf está boa e o prob baseia-se num mau contacto entre a fixa e o medidor.
Solução para isto... spray tipo WD40 em ambos os lados ou uma massa especial para contactos feita de silicone.... não podem é usar nada que seja condutor de corrente eléctrica senão o carro n anda nada!
ele e muitos mais que testaram isso afirmam que os carros andavam bem melhor depois desta pequena manutenção.... ora eu ainda n tentei mas vou faze-lo.
Achei por bem colocar este post pk, quem sabe não é mm verdade e alguém por ai que esteja aflito com os erros dos medidores tenha aqui a solução para isso.
fica aqui o post original
"It is known that the EGR will cause stumbling when plugged but I just learned that the MAF does too. Reading MAF threads here mostly speak of poor performance caused by the MAF failure requiring replacement. Well I just discovered that the MAF also causes stumbling and unsteady power delivery but isn't a failed MAF. The plug in connection is very sensitive and needs to be cleaned, reset, and protected. I have since put silicone electronic insulating compound(not adhesive)in the connection and the difference is amazing. The power is super smooth throughout the entire power band. With how great it is now driving I also put the silicone in the MAP connection and am going to look into putting it in other critical connections. (like fuel pump harness) Just wanted people to know because I know there are others out there whos cars are basically running good but are stumbling slightly or are unsteady with peaks and valleys in the power band. I wonder if this could be contributing to the burnout of MAF's since a poor connection will cause voltage spikes in the delicate chip circuits of the MAF. By the way my connections looked good but..."
Cumprimentos pessoal!
Li num forum inglês que como todos sabemos as Maf's dâo o prego de vez em quando...
mas vi tb que um bacano descobriu que mts vezes a maf está boa e o prob baseia-se num mau contacto entre a fixa e o medidor.
Solução para isto... spray tipo WD40 em ambos os lados ou uma massa especial para contactos feita de silicone.... não podem é usar nada que seja condutor de corrente eléctrica senão o carro n anda nada!
ele e muitos mais que testaram isso afirmam que os carros andavam bem melhor depois desta pequena manutenção.... ora eu ainda n tentei mas vou faze-lo.
Achei por bem colocar este post pk, quem sabe não é mm verdade e alguém por ai que esteja aflito com os erros dos medidores tenha aqui a solução para isso.
fica aqui o post original
"It is known that the EGR will cause stumbling when plugged but I just learned that the MAF does too. Reading MAF threads here mostly speak of poor performance caused by the MAF failure requiring replacement. Well I just discovered that the MAF also causes stumbling and unsteady power delivery but isn't a failed MAF. The plug in connection is very sensitive and needs to be cleaned, reset, and protected. I have since put silicone electronic insulating compound(not adhesive)in the connection and the difference is amazing. The power is super smooth throughout the entire power band. With how great it is now driving I also put the silicone in the MAP connection and am going to look into putting it in other critical connections. (like fuel pump harness) Just wanted people to know because I know there are others out there whos cars are basically running good but are stumbling slightly or are unsteady with peaks and valleys in the power band. I wonder if this could be contributing to the burnout of MAF's since a poor connection will cause voltage spikes in the delicate chip circuits of the MAF. By the way my connections looked good but..."
Cumprimentos pessoal!